Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 10
Pokaż wszystkie komentarzeAutor artykulu nie ma bladego pojecia o czym pisze. Najbardziej zenujacy jest fakt, ze ten "fachowy" artykul ukazuje sie na stronach podobno najczesciej odwiedzanego wortalu motocyklowego w Polsce. Swiadczy to doskonale o tym jakim Polska jest zadupiem i dlaczego przez najblizsze 100 lat zaden Polak nie bedzie mistrzem swiata w WSB, SSP, o MotoGP nie wspominajac. Do Pana autora artykulu: DROGI PANIE, DZIENNIKARZ PISZACY ARTYKULY DO GAZETY MUSI BRAC ODPOWIEDZIALNOSC ZA TO CO PISZE I LICZYC SIE Z KONSEKWENCJAMI. MAM NADZIEJE, ZE JEST PAN NA TYLE SILNY, ZEBY UDZWIGNAC ODPOWIEDZIALNOSC ZA ZYCIE LUDZKIE...NIEODPOWIEDNIO USTAWIONE ZAWIESZENIE JEST NIEBEZPIECZNE. A TO CO PAN WYPISUJESZ W POWYZSZYM ARTYKULE, TO AZ WLOSY STAJA DEBA. "SPEED" NIE MA NIC WSPOLNEGO Z PREDKOSCIA MOTOCYKLA. USTAWIENIA TE NIE SA W ZADEN SPOSOB ZWIAZANE Z PREDKOSCIA Z JAKA W DANEJ CHWILI PORUSZA SIE MOTOCYKL. DZIEKI "SPEED" MOZEMY ZMIENIAC CHARAKTERYSTYKE ZAWIESZENIA PODCZAS POKONYWANIA POPRZECZNYCH NIEROWNOSCI KROTKICH I GWALTOWNYCH, LUB DLUGICH I LAGODNYCH. TO POKROTCE. NIE MAM ZAMIARU PISAC TUTAJ ARTYKULU PROSTUJACEGO PANSKIE BZDURY - CHOC MOGLBYM - Z TA ROZNICA, ZE MI ZA PISANIE TAKICH GLUPOT NIKT NIE PLACI. A ZANIM REDAKCJA ZNOWU POKUSI SIE O ZAMIESZCZENIE PARU SLOW NA TEMAT USTAWIEN, POCZYTAJCIE MOZE NAJPIERW KSIAZKE np.: Sportbike Suspension Tunning by Trevitt.
OdpowiedzMam tą książkę i jest ona pobieżnie napisana. Jest inna literatura o dużo większym stopniu wtajemniczenia, napisana przez inżynierów, a nie zawodników.Ta książka to jedynie wstęp do tematu pracy zawieszenia, ale bez wiedzy pracy motocykla i techniki jazdy nie da się dobrze ustawić zawieszenia. Pozdrawia
OdpowiedzZgadzam sie. Ksiazka, ktora wymienilem jest skierowana do szerokiego grona klientow. Pewnie dlatego wlasnie autor nie zaglebia sie zbyt mocno w szczegoly. Powolalem sie na ww. tytul poniewaz wydaje mi sie, ze tam w miare przystepnym jezykiem jest napisane, ze pokretla od low speed i high speed nijak sie maja do predkosci z jaka porusza sie motocykl, a jedynie pomagaja dopasowac prace zawieszenie do stanu nawierzchni po jakiej porusza sie motocykl - tak najogolniej. Mam wrazenie, ze z artykulu wynika inaczej: ''Speed - (ang. Szybkość) znaczy praca przy dużych prędkościach. Ta funkcja wkracza dopiero do akcji, gdy np. motocykl porusza sie po bardzo nierównym terenie z dużą prędkością''. Probowalem wczesniej przedzec sie przez rozne anglojezyczne biblie o ustawianiu zawieszenia, ale to nie dla mnie. Zawodnikiem nigdy nie zostane, wiec wystarcza mi podstawy :)) Pozdrawiam
OdpowiedzNieznam sie ale ale jak sie juz poprzednik przyczepil tej opcji speed to o ile dobrze rozumiem i ta opcja speed wedlug mnie odpowiedzialna jest za czestotliwosc pracy amortyzatora a wiadomo ze im szybciej motocykl pojedzie i wjedzie w nierownosci to bedzie ta czestotliwosc wieksza niz by poruszal sie z mniejsza predkoscia... ale jak juz pisalem nieznam sie na tych amortyzatorach i niewiem do czego jest funkcja speed... to tylko takei moje przemyslenia po artykuje ...pozatym jak ktos jezdzi zawodniczo to mysle ze poradzi sie konkretnych fachowcow a niebedzie opieral calej swojej wiedzy na artykulach z netu... Pozdrawiam Pana fachowca mogl by Pan napisac krotkie sprosotowanie.. jak to zawsze mowia "masz lepszy pomysl to pwoeidz jak nie to siedz cicho"
OdpowiedzMoim zdaniem wręcz przeciwnie. Ma i to całkiem spore, a z argumentem "nie ma bladego pojęcia" nie da się polemizować.
OdpowiedzTo w takim razie, dla Ciebie mistrzu prostej i palenia gumy przed cipkami lat 15, pare definicji (po angielsku, zebys mial trudniej): HIGH-SPEED DAMPING: Affects the movement of the fork or shock at high shaft speeds. Examples are freeway expansion joints, sharp-edged bumps, and rough pavement. LOW-SPEED DAMPING: Affects the movement of the fork or shock at low shaft speeds. Examples are rolling bumps, dive under braking, and squat under acceleration. Jak juz sobie przetlumaczysz to dojdziesz do wniosku, ze predkosc motocykla nie ma tu nic do rzeczy.
OdpowiedzMistrzu czytania ze zrozumieniem bajek 15letnim cipkom, W artykule wyraźnie jest napisane, że chodzi o szybkość przepływu oleju w amortyzatorach. Twoja "gienialna" angielska definicja jest tylko opisem konsekwencji wyregulowania amortyzatora w sposób opisany w artykule.
OdpowiedzDefinicja nie jest moja. Az taki madry to nie jestem. I definicja nie jest opisem konsekwencji wyregulowania zawieszenia, lecz pokazuje za co odpowiedzialna jest sruba od regulacji HIGH-SPEED, a za co odpowiedzialna jest druga sruba od regulacji LOW-SPEED.
OdpowiedzNo to chyba się nie dogadaliśmy na początku :))) pzdr
Odpowiedz''Speed - (ang. Szybkość) znaczy praca przy dużych prędkościach. Ta funkcja wkracza dopiero do akcji, gdy np. motocykl porusza sie po bardzo nierównym terenie z dużą prędkością . ''
Odpowiedz"[...]COM + REB pracują prawidłowo na niskich prędkościach, lecz na dużych zmienia sie prędkość przepływu oleju w amortyzatorze. Aby ta praca przebiegała dalej bez zarzutu na prędkości, wchodzi do akcji SPEED - wentyl który umożliwia szybszy przepływ płynów[...]" I tak jak wcześniej ktoś wspomniał, im szybciej jedziesz powodujesz pracę amortyzatora z większą częstotliwością. Aby mógł pracować z optymalną dla danego terenu, obciążenia i prędkości częstotliwością trzeba zmniejszyć "bezwładność" jego pracy. Pozdro
Odpowiedz